پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227051
ارتباط بيماري‌هاي دهان و دندان با زايمان زودرس
تاریخ انتشار : 1395/08/25 09:36:09
نمایش : 1145
زناني که بهداشت دهان و دندان را به خوبي رعايت نمي‌کنند 5 تا 7 برابر بيشتر زايمان‌هاي زودرس خواهند داشت.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، وقارالدين اخوان دندانپزشک و عضو هيأت علمي دانشگاه شهيد بهشتي گفت: امروزه ثابت شده که 70 درصد بيماري‌هاي عمومي با مشکلات دهان و دندان ارتباط دارد مثلاً اگر لثه سالم نباشد يا دهان باکتري‌زايي داشته باشيم بيماري‌هاي قلبي،‌ کليه و تنفسي پيش مي‌آيد؛ زناني که بهداشت دهان و دندان را به خوبي رعايت نمي‌کنند 5 تا 7 برابر بيشتر زايمان‌هاي زودرس خواهند داشت همچنين افرادي که اين بهداشت را رعايت نمي‌کنند  4 تا 6 برابر بيش از افراد ديگر به بيماري‌هاي مزمن تنفسي دچار مي‌شوند. 

اخوان زنجاني بيان کرد: سازمان بهداشت جهاني در افق 2020 براي بهبود شاخص‌هاي سلامت دهان برنامه دارد زيرا موضوع سلامت دهان و پوسيدگي دندان مسأله ناحيه‌اي نيست بلکه با سلامت کل بدن در ارتباط است. 

وي در پاسخ به اين سؤال که چند بار مسواک زدن به سلامت دندان کمک مي‌کند،‌ گفت: به طور معمول روزي 2 بار مخصوصاً بايد موقع خواب مسواک زده شود و بعد از آن چيزي مصرف نشود.

عضو هيأت علمي دانشگاه شهيد بهشتي بيان کرد: کساني که فعاليت باکتري‌زايي دهانشان بالاست حتماً از دهان‌شويه‌ها استفاده کنند و آدامس‌هاي بدون قند مصرف نمايند، اين آدامس‌ها حاوي ماده قندي هستند که ضدباکتري است بنابراين مي‌توانند از پوسيدگي دندان جلوگيري کنند. 

اخوان زنجاني در مورد دهان‌شويه‌ها، گفت: اگر اين دهان‌شويه‌ها با مشورت دندانپزشک دريافت شود مناسب‌تر است زيرا تمامي دستورات همچون نخ دندان، دهان‌شويه و حتي مسواک زدن اگر اشتباه انجام شود مي‌تواند سبب تخريب دندان‌ها شود اما به طور کلي دهان‌شويه‌هاي حاوي فلورايد بهترين انتخاب براي حفظ سلامت دندان‌ها هستند.

وي در مورد کشيدن نخ دندان، گفت: اگر نخ دندان اشتباه استفاده شود مي‌تواند سبب خرابي لثه بين دندان‌ها شده پس توصيه مي‌شود حتماً به دندانپزشک مراجعه شود و براي اولين بار آموزش صحيح اين تکنيک را دريافت کنند. 

عضو هيأت علمي دانشگاه شهيد بهشتي در پايان، گفت: توصيه مي‌شود کودکان زير 6 سال مسواک و خميردندان را به تنهايي استفاده نکنند مخصوصاً خميردندان‌هاي فلورايد‌دار بايد به مقدار کم و بالاي 3 سال و با حضور والدين مصرف شود زيرا اين خميردندان‌ها ممکن است قورت داده شود و سبب مسموميت کودک شود.

منبع:فارس

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html